Börja fäkta

Nybörjarkurs 2024

Ny nybörjarkurs startar i oktober! Den 8:e oktober kommer vi att köra igång ännu en nybörjarkurs för barn. Där kommer man att få lära sig grunderna i fäktning samtidigt som man tränar grundstyrka och koordination. Man får låna all utrustning man behöver och de första två gångerna är gratis. Man behöver alltså inte bestämma sig innan dess.

När: Tisdagar 18.00 - 19.00 med start 8/10

Var: Viksjöskolans B-hall Agrargränd 4, 175 44 Järfälla

Vi har i nuläget många anmälda till kursen och tar därför emot nya deltagare i mån av plats.

Intresseanmälan görs på:

info@jarfallafk.se

För barn mellan 5 - 7 år

För de allra yngsta har vi vår träningsgrupp fäktlek. Fäktlek syftar till att träna ditt barns grundmotorik och allmäna fysiska förmågor och introducerar genom lekfullt lärande ditt barn till fäktningen.

När: Onsdagar 18.00 - 19.00

Var: Viksjöskolans B-hall Agrargränd 4, 175 44 Järfälla

Anmäl ert intresse redan nu!

Frågor på info@jarfallafk.se

Vanliga frågor

Vad behöver man?

Man får som nybörjare låna all fäktutrustning av klubben. Man behöver därför endast ta med sig tjocka träningsbyxor, idrottskor för inomhusbruk samt vattenflaska.

Vad händer efter att man genomfört nybörjarkursen?

Efter genomförd nybörjarkurs flyttas man upp till fortsättningsgruppen som tränar direkt efter nybörjarkursen. Där tränar man med andra barn i samma ålder.

Hur gör man med betalning?

De första två gångerna är gratis. Innan dess behöver man inte bestämma sig för att fortsätta. Betsämmer man sig för att fortsätta får man registrera sig som medlem i klubben och därefter kommer en faktura med medlem- och träningsavgift.